Integracja Bitrix24 z ERP Subiekt GT
Synchronizacja danych pomiędzy Bitrix24 a ERP SubiektGT umożliwia sprawną obsługę realizacji procesu sprzedaży od momentu kontaktu z klientem i przygotowania oferty do momentu realizacji zamówienia i płatności faktury bez konieczności powielania działań i duplikowania informacji. Poniżej przedstawiono opis integracji pomiędzy CRM Bitrix24 a ERP Subiekt GT, obejmujący zarządzanie zamówieniami sprzedaży, generowanie faktur VAT i zarządzanie rejestrem faktur kosztowych.
Integracja w zakresie zamówień i faktur sprzedaży
Zamówienie klienta
Scenariusz zakłada skonfigurowanie w ramach Bitrix24 zautomatyzowanego procesu sprzedaży. W momencie zaakceptowania oferty przez klienta w w CRM Bitrix24 następuje automatyczne wygenerowanie zamówienia w SubiektGT, które jest następnie zwrotnie przekazywane do Bitrix24 i zapisywany w odpowiednim Deal.
Wygenerowanie pro forma lub faktury VAT
Po utworzeniu zamówienia w SubiektGT może zostać wygenerowana pro forma lub faktura VAT. Dokument wraz z kluczowymi danymi jest przekazywany do systemu Bitrix24:
- Numer faktury,
- Kwota netto i brutto,
- Data wystawienia faktury,
- Data płatności.
Faktura może być automatycznie wysyłana poprzez e-mail do klienta, jednocześnie zapisując informację o wysyłce w historii Deal.
Zarządzanie statusami płatności faktur
W Bitrix24 można ustawić automatyczne monitorowanie terminów płatności, aby procesowanie płatności było efektywne. CRM na bieżąco aktualizuje statusy płatności:
W Bitrix24 można ustawić automatyczne monitorowanie terminów płatności, aby procesowanie płatności było efektywne. CRM na bieżąco aktualizuje statusy płatności:
- Opłacone,
- Nieopłacone,
- Częściowo opłacone – wraz z informacjami o kwotach zapłaconych i pozostałych do zapłaty.
Rejestr faktur kosztowych
Wprowadzone w SubiektGT faktury zakupowe są automatycznie synchronizowane z B24, gdzie każda faktura otrzymuje status płatności:
- Opłacone,
- Nieopłacone,
- Częściowo opłacone – wraz z informacjami o kwotach zapłaconych i pozostałych do zapłaty.
Zgodnie z ustawieniami Bitrix24 generuje automatyczne powiadomienia o zbliżających się terminach pozwalając w ten sposób zaplanować płatności z odpowiednim wyprzedzeniem, unikając zaległości i potencjalnych kar.
Korzyści z integracji CRM Bitrix24 z systemem ERP SubiektGT
Integracja systemów CRM i ERP przynosi szereg korzyści zarówno dla operacji wewnętrznych, jak i dla relacji z klientami:
- Automatyzacja procesów sprzedaży: Po akceptacji oferty zamówienie i faktura pro forma są generowane automatycznie, a dane płynnie przepływają między systemami.
- Monitorowanie płatności: Statusy płatności są automatycznie aktualizowane, a system przypomina o zbliżających się terminach.
- Lepsze zarządzanie fakturami kosztowymi: Faktury zakupowe są kategoryzowane, a statusy są na bieżąco monitorowane w Subiekt GT i Bitrix24, co zapewnia spójność danych i ułatwia pracę działu księgowości.
Skontaktuj się z nami
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się więcej na temat możliwości integracji Bitrix24 z systemem ERP SubiektGT.